Eftersom jag är medlem i Piratpartiet så får jag regelbundet nyhetsmejl från partiledningen.

Orsaken till att jag är medlem är att jag anser att FRA-lagen är ett hot mot demokratin. Piraterna verkar vara det enda parti som motarbetar ”Storebrorsamhället” a´la Orwells 1984.

Men, åter till ämnet. Häromdagen fick jag ett mejl från partiledningen som meddelade att Anders Nordin, fd språkrör för Miljöpartiet, nu kandiderat för, och också erhållit en plats på Piratpartiets valsedlar.

Ur mejlet:

”…..Det finns många spännande namn i riksdagsgruppen. Särskilda hedersomnämnanden till Gun ”Farmor Gun” Svensson som bestämde sig sent för att kandidera och lyftes fram av en enig bloggosfär för att sluta på en tredjeplats av alla 229 kandidater, och till Anders Nordin, ett tidigare språkrör för Miljöpartiet, som också bestämde sig för att kandidera för Piratpartiet, lyftes fram på samma sätt och även han slutade i vår riksdagsgrupp……”

Om Anders Nordin hittar man följande på Wikipedia:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Anders_Nordin 

Kan vi anta att Anders Nordin kommer att se till så att PiratPartiets politik kommer att börja skifta i grönt framöver? Jag tror att det  tyvärr är ganska hög sannolikhet för det scenariot.

Ett litet ”det ska vi fira” passar jag på att nämna…….I Januari är bloggen nu uppe i över 3000 läsare, vilket är en ökning med 200% från föregående månad. Jag tar tillfället i akt att tacka Er Alla, som gör det mödan värt att sitta och leta efter intressanta nyheter i klimatfrågan. Stort tack!

