Så var det dags igen. Förra året publicerade jag en lista över det årets Miljömuppigaste på The Climate Scam. Eftersom jag numera skriver av mig min värsta klimathotsfrustration här, så faller det sig naturligt att listan också får bli ett inlägg på min blogg.

För att komma ifråga till denna Kalkontitel måste man ha visat prov på extrem miljötalibanism, kopplad till det sk ”klimathotet”  Ren och skär dumhet, inkompetens och enögdhet är  egenskaper som också premieras. Observera att även organisationer kan komma i fråga.

OK?

Då kör vi!

Hedersomnämnande: Jag vet inte vem eller vilka som kommit på den alldeles ovanligt miljömuppiga iden att kalla snö för miljöfarligt avfall? Vem det än är så är det precis den sortens tilltag som premieras i denna jury. Dock räcker det bara till ett omnämnande denna gång, konkurrensen var stenhård…… men, keep the good work up, det blir en ny lista om nåt år igen.

Nu, till listan!

Juruns motivering till tredjepristagaren.

 Med en envishet och en enfald som får åsnor att verka medgörliga och intelligenta, gav denne Svenske politiker prov på osedvanligt osvensk optimism och rent fantastiskt önsketänkande  inför det stora klimatmötet i Köpenhamn. 

Mina damer och herrar:Miljöminister Andreas Carlgren!

Motivering till andraplatsen: Med en svada som får Muhammad Ali att verka stum, och med skygglappar stora som tallrikar när det gäller skandalerna inom IPCC, tar  denne man ohotad hem andrapriset.

Jajemän rätt gissat:Naturskyddsföreningens chef, Svante ”Svamle”  Axelsson!

Och nu, mina damer och herrar, dags för titeln ”Årets Miljömuppigaste”

Juryns motivering: Hon virvlade in från ”ingenstans” som en av de orkaner IPCC brukar påstå blir allt vanligare. Med sällsynt inkompetens OCH inkonsekvens trampade hon inte bara rejält i   klimatklaveret. Hon  fullständigt massakrerade de flesta människors tro på statliga myndigheters kunnande i klimatfrågan.  Intervjuare Persson på Aktuellt har nog fortfarande inte hämtat sig.

Mina damer och herrar, årets fenomenala vinnare är: Marianne Lilieskjöld, Naturvårdsverket!

