Eftersom det inte verkar ha hänt något  anmärkningsvärt på klimatfronten idag så tänkte jag ta tillfället i akt att tacka alla som besöker Labbibia´s blog. Stort Tack!

5000 besökare hittills denna månad, en ökning med ca 1300 mot Januari. Jag tolkar det som att fler och fler har ledsnat på Mainmedias och statens propaganda  och börjar söka andra sätt att få vettig information i klimatfrågan.

Vad jag försöker göra är att hitta, och sprida, information och nyheter i ämnet som allmänheten ute i världen kan läsa i tidningen eller se i nyhetssändningarna, men som av någon anledning förvägras oss vanliga människor här i Sverige. Djupare analyser har jag helt enkelt inte tid med. I stället fösöker jag att hålla ett högt tempo i rapporteringen om vad som händer och sker.  

Det är fruktansvärt frustrerande att behöva uppleva  att det man alltid trott sig kunna lita på, visar sig vara propagandamegafoner. Då tänker jag naturligtvis på svensk TV och svenska dagstidningar. Hur blev det så här? Hur länge har det organiserade ljugandet pågått? Hur ska man kunna lita på övriga nyheter när man upptäcker att klimatfrågan belyses allt annat än objektivt och sakligt.

Hur är det exempelvis med vår ”fredsskapande insats” i Afghanistan? Jag har ingen möjlighet att kontrollera sanningshalten i vad media rapporterar. För allt vad jag vet kunde svenska trupper lika gärna vara inblandade i den pågående offensiven mot talibanerna i södra delen av Afghanistan. Jag vet ju inte, jag är tvungen att lita på medias rapportering. Och eftersom media ljuger oss rakt upp i ansiktet i klimatfrågan, vad säger att det inte förhåller sig likadant när det gäller andra saker?

Det är en deprimerande insikt!

Men, sanningen segrar alltid till slut! Även om det kan ta tid.

Så, kämpa på alla ni klimathotsskeptiker därute! Gör er röst hörd i kommentarsfält och insändare.  Ge klimathotspropagandisterna ett verbalt helvete!

 

 

